Studenți

INFORMAȚII PENTRU STUDENȚII INTERESAȚI DE MOBILITĂȚI OUTGOING ÎN CADRUL PROGRAMULUI ERASMUS+

Erasmus Days

Studenții TUIASI pot participa la mobilități de studiu, 3-12 luni / ciclu de învățământ (Erasmus + SMS – Student Mobility for Studies) sau la mobilități de practică, 2-12 luni / ciclu de învățământ (Erasmus + SMP – Student Mobility for Placement).
Mobilitățile de studiu se pot efectua în țări participante sau partenere în programul Erasmus+ cu care facultatea are acord Erasmus+.

CRITERII GENERALE DE SELECȚIE:

– student cetățean român sau al altui stat, înmatriculat la Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” din Iaşi, la program de licenţă/ master/ doctorat;

-un student poate beneficia de maximum 12 luni de stagiu (studiu + practică) per nivel de studiu (licenţă, master, doctorat);

– un proaspăț absolvent poate participa la mobilitate de practică (plasament) dacă este selectat în ultimul an de studiu (deci înainte de finalizarea studiilor), respectând criteriul privind durata mobilităților;

– studentul trebuie să prezinte un certificat de competenţe lingvistice (care poate fi obţinut fie de la Centrul Linguatek, Departamentul de Limbi Străine, TUIASI, fie obţinut în altă parte (ex. Cambridge, Toefl, etc).

CRITERII SPECIFICE

Fiecare facultate poate impune anumite criterii specifice.

SELECȚIA STUDENȚILOR

În vederea participării la selecție la facultatea unde studiază, fiecare student își va alcătui dosarul de înscriere cu următoarele documente:

  • adeverință de la facultate cu mediile din anul universitar anterior;
  • scrisoarea de motivație;
  • CV-ul în format Europass;
  • copie după certificatul de competenţe lingvistice. Acesta poate fi obținut anterior sau poate fi eliberat la cerere de către Centrul Linguatek din cadrul universității noastre, în urma unei testări. Pentru a obține acest certificat vă invităm să vă adresați profesorului de limbi străine din facultate, cu datele de contact disponibile la link-ul;
  • cerere tip pentru înscrierea la concursul de selecție (de la facultate).
    Lansarea procedurii de selecție este anunțată la avizier și pe site-ul fiecărei facultăți.

Date orientative pentru mobilități de studiu:
• 15-25 martie pentru semestrul I, anul universitar următor
• 1-15 octombrie pentru semestrul al II-lea, anul universitar curent

Date orientative:
• 15-25 martie pentru perioada de vară, anul curent.
• 1-15 octombrie pentru semestrul al II-lea, anul universitar viitor.

Pentru informații suplimentare, studentul va contacta Coordonatorul Erasmus + al facultății, datele fiind disponibile și la adresa: Coordonatori Erasmus pe Facultăți

Studentul va urmări pagina web a facultății unde va fi publicată lista cu universitățile cu care facultatea are acorduri inter-instituţionale, pentru a alege universitatea și facultatea unde vrea să studieze.

Studentul va accesa site-ul universității unde dorește să efectueze mobilitatea, pentru a afla detalii privind procedura de primire a celor aflați în mobilitatelor, deoarece fiecare instituție de învățământ are propriile reguli de primire a studenților Erasmus +. Studentul alcătuiește lista de discipline pe care le va studia, astfel încât să poată fi echivalate cu cele de la facultatea unde studiază.

Pentru mobilități de plasament, studentul va alege instituția/compania unde îți va desfășura stagiul.

După finalizarea cu succes a procedurii de selecție se prezintă la Biroul Relații Internaționale – Erasmus +, pentru a stabili celelalte detalii privind mobilitatea.

ORGANIZAREA MOBILITĂȚII

Studentul va accesa site-ul universității unde dorește să efectueze mobilitatea, pentru a afla detalii privind procedura de primire a celor aflați în mobilitatelor, deoarece fiecare instituție de învățământ are propriile reguli de primire a studenților Erasmus +.

Studentul alcătuiește lista de discipline pe care le va studia, astfel încât să poată fi echivalate cu cele de la facultatea unde studiază. Completează împreună cu coordonatorul Erasmus pe facultate Learning Agreement-ul / Training Agreement-ul (însoțit de copie după planul de învățământ de la TUIASI și de la universitatea gazdă).

Studentul solicită și obține de la universitatea gazdă invitația oficială, cu semnătura și ștampila universității / instituției unde se efectuează stagiul de studiu / plasament.

Studentul se prezintă la Compartimentul Relații Internaționale – Erasmus +, pentru întocmirea dosarului de deplasare, care cuprinde: cererea pentru obținerea Dispoziției Rectorului, cerere tip care include: avizul decanului și al coordonatorului Erasmus pe facultate, avizul contabilității pentru suma alocată; invitația de la universitatea unde va merge să studieze; declarația pe propria răspundere că nu a mai fost student Erasmus +.

Înainte cu cel puțin 3 săptămâni înainte de deplasare, studentul se prezintă pentru a semna contractul financiar. Documentele necesare sunt: copie după documentele de identitate; copie după extrasul de cont în euro deschis pe numele studentului (pentru virarea bursei); copie după cardul / asigurarea de sănătate a studentului. Atenție: contractul financiar se semnează personal de către student, la Biroul de Relații Internaționale – Erasmus +.

În același timp, începe demersurile de căutare a cazării pe perioada mobilității. Recomandăm studenților să acceseze site-ul universității gazdă pentru a vedea condițiile de cazare în cămin, să ia legătura cu colegi foști participanți la program pentru schimb de idei, sau să ia legătura cu Erasmus Student Network.

Compartimentul Relații Internaționale – Erasmus + va nominaliza candidatura la universitatea parteneră. Bursa se virează cu 10 zile înainte de plecare în contul indicat de student în contractul financiar. Înainte de plecarea în mobilitate, studentul va completa on-line testul lingvistic trimis de Comisia Europeană.

INFORMAȚII UTILE PE PERIOADA MOBILITĂȚII

Documentele obligatorii pentru student la plecarea în mobilitate sunt: Learning Agreement original; Certificate of Attendance; Carta Studentului Erasmus +; Chestionar; Europass Mobility Certificate

Studentul care efectuează mobilitatea trebuie să respecte regulamentele de ordine interioară ale universității gazdă. De asemenea, studentul este obligat să participe efectiv la toate activitățile prevăzute în Learning Agreement, conform planului de învățământ al instituției partenere, în vedere acumulării de credite prevăzut de contractul de studii:
• 3 luni – 20 credite
• 1 semestru – 30 credite
• 2 semestre – 60 credite
Pentru stagiul de plasament, studentul este obligat să parcurgă toate activitățile prevăzute în Training agreement.

Recomandăm studentului să contacteze rețeaua ESN, echipele de Buddy System care pot oferi sprijin în acomodarea la universitatea gazdă.
Studentul poate opera modificări împreună cu responsabilii Erasmus + din facultatea gazdă orice modificări ale Learning Agrement-ului, cu respectarea numărului total de credite (30 pentru 1 semestru sau 60 pentru întregul an universitar).

ÎNTOARCEREA DIN MOBILITATE

La întoarcerea din mobilitate studentul se prezintă în termen de câteva zile, la Biroul Relații Internaționale – Erasmus + unde depune următoarele documente:
• Transcript of records – foaia matricolă (semnată și ștampilată de universitatea gazdă)
• Certificate of Attendance (semnat și ștampilat de universitatea gazdă)
• Learning Agreement (semnat și ștampilat de universitatea gazdă) / Training Agreement (semnat și ștampilat de instituția gazdă)
• Scrisoare de recomandare din partea profesorului îndrumător de la universitatea gazdă
• Europass Mobility Certificate
• Raport narativ de activitate
• Chestionar
• Documente de transport

La facultate, studentul va depune următoarele documente:
• Transcript of records
• Copie după Learning Agreement
• Documente solicitate de facultate