Training de succes organizat prin proiectul CNFIS-FDI-2024-F-0016, ”Rethinking Skills for Internationalisation – iSKILLS”

În perioada 14-15 iunie 2024, în cadrul proiectului ”Rethinking Skills for Internationalisation – iSKILLS”, Cod proiect: CNFIS-FDI-2024-F-0016, sub organizarea Prorectoratului Relații Internaționale s-a desfășurat trainingul ”Embedding communication skills for successful international projects”. Obiectivul acestuia a fost instruirea reprezentanților comunității academice TUIASI pentru creșterea abilităților de comunicare în cadrul proiectelor internaționale.

Instruirea are 2 etape, prima fiind o abordare interactivă cu lucru pe echipe, iar cealaltă un follow-up ce va fi realizat după o perioadă de timp. În cele două zile ale primei etape, un accent deosebit a fost pus pe participarea activă a fiecărui participant și pe lucrul în echipă.

Trainerii, Cezar Gumeni și Horia Gumeni, au apreciat atât organizarea evenimentului, cât și modul exemplar în care participanții au ales să participe activ și să să ofere exemple din experiența proprie. ”Participarea mea la trainingul de sâmbătă, 15 iunie 2024, organizat de Universitatea Tehnică ”Georghe Asachi” din Iași, a fost marcat de o mare bucurie și onoare. Deși participanții proveneau de la diferite facultăți din cadrul Universității Tehnice, am observat că acest lucru nu i-a împiedicat să participe activ la discuții, să pună întrebări, să ofere exemple din experiența proprie și chiar să întrețină atmosfera prin contribuțiile personale. În concluzie, așa cum am mai menționat, pentru mine a fost și va fi mereu o mare bucurie să mă reîntâlnesc cu cadrele didactice ale Universității Tehnice, în primul rând datorită înaltei calități profesionale, dar și a minunatei lor calități umane.” – Cezar Gumeni

Și pentru trainerul Horia Gumeni, trainingul a fost o adevărată provocare. ”Grupul a avut o dinamică impresionantă. Faptul ca veneau din departamente și facultăți diferite a făcut ca tinerii profesori să ofere input divers și foarte personal. Vreau să remarc deschiderea și implicarea de care au dat toți participanții dovadă, pe parcursul întregului curs. Nu de puține ori au apărut adevărate dezbateri, ceea  ce a dus la final la concluzii neașteptate. Rezultatele focus grupurilor pe două proiecte aflate în implementare au fost creative și surprinzătoare.”

Tematica abordată ce a inclus: brand, imagine universitară; standarde de comunicare universitară; time-management; activități și canale de comunicare; identitatea proiectului; diseminarea rezultatelor proiectului – a stârnit interesul participanților care s-au implicat în dialoguri captivante. ”Pentru mine cele două zile de workshop au reprezentat o șansă de a învăța lucruri noi despre o comunicare de succes în proiectele internaționale. Partea teoretică a workshop-ului a fost una dinamică, antrenantă, în care am avut un dialog constant cu cei care au susținut training-ul, iar în partea practică, în care am lucrat în echipe, am construit la nivel conceptual „brand-ul” unui proiect internațional. Din punctul meu de vedere, toată activitatea a fost una extrem de plăcută, necesară și o recomand și celorlalți colegi.” Claudiu Romila, Facultatea de Construcții și Instalații

”Trainingul organizat în cadrul proiectului a facilitat un dialog personalizat al participanților cu trainerii, atât pe partea de situații întâlnite în practică, cât și legat de condițiile de participare, a diferențelor interculturale existente, de alcătuire de grup și altele. Împărtășirea experiențelor fiecăruia dintre noi a contribuit la analiza și consolidarea unor aspecte legate de bunele practici și de desfășurarea în cele mai bune condiții a activităților de proiect.”, ne-a mărturisit și Mihai Boca, cadru didactic la Facultatea de Construcții de Mașini și Management Industrial.

„Ce trainic și sustenabil din punct de vedere organizațional e să ne regăsim din timp în timp la un curs intensiv în cadrul Universității 🙂 mai ales atunci când avem moderatori de o înaltă ținută profesională și cu foarte bun antrenament de citire a dinamicii grupului.” Ramona Costea – Facultatea de Arhitectură ”G. M. Cantacuzino